Turen startet fra Oslo, KNS, 14 juni
2003, og gikk først til Gøteborg for å sjekke seilene og kjøpe nye
anker. Så videre til Skagen, tilbake til Norge, til Grimstad, så til
Kristiansand og så krysset vi Nordsjøen til Skottland. Ved Inverness
gikk vi gjennom Caledonienkanalen. Så seilte vi ned til Oban, Skottland
og over til Islay. Der gikk vi så over til Irland og ned langs
Irskekysten til Kinsale. Deretter krysset vi Biscaya, over til Spania,
Camarinas.

Videre fortsatte
vi ned langs Portugal, før vi gikk gjennom Gibraltar og inn i
Middelhavet. Her seilte vi opp langs spanskekysten, ut til Balearene og
videre over til Sardinia. Vi seilte langs sørkysten av Sardinia før vi
seilte over til vestsiden av Sicilia. Her seilte vi langs hele sørkysten
av Sicilia før vi krysset sørover til Malta i nov 2003.
På Malta ble vi liggende til i mars 2004.

Da
gikk ferden videre tilbake til Sicilia, over til fastlands-Italia og
til Hellas. Der «snudde» vi i løpet av juni og seilte pent og pyntelig
sakte tilbake til Gibraltar i løpet av september 2004.

Så beveget
vi oss mot Kanariøyene, slik at vi var klar til å krysse Atlanteren i
nov 2004. Turen over Atlanteren gikk på 21 dager og vi endte opp på
Barbados.

Etter et kort
opphold i Karibien reiste vi ned mot Trinidad der vi tok opp båten. Så
seilte vi videre til Venezuela og Bonaire før vi endte opp i Panama i
mars 2005.

Første stopp var
Galapagos, og så videre til Marquesasøyene. Derfra dro vi videre til
Tuamoto-øyene før vi hadde et lengre opphold på Tahiti og Morea i juni
og juli.

Derfra dro vi til Bora Bora. Så dro vi til en av de nordligste
øyene i Cook-øyene, Suwarrow – et herlig sted
Fra Suwarrow seilte vi
til Samoa der vi bunkret opp, før vi satte kursen sørover til den
nordligste av Tonga-øyene; Niuetoputapu .
Derfra seilte vi ned til
Vavaugruppen i Tonga før vi møtte familie på Fiji i november. Etter ca 4
uker på Fiji seilte vi ned til New Zealand der vi tilbrakte ca 6 mnd i
Whangarei. Februar ble brukt til å reise rundt i NZ og i mars dro vi en
kort tur til Norge.

Helt i starten av
juni sa vi farvel til NZ og satte kursen mot New Caledonia. Der seilte
vi litt rundt i noen uker før vi dro videre til Vanuatu med første stopp
Tanna der vi fikk se en av verdens lettest tilgjengelige aktive
vulkaner – og aktiv var den! Deretter lå vi et par uker i hovedstaden
Port Vila før vi dro videre innom en del av Vanuatus mange øyer. I
oktober 2006 avsluttet vi oppholdet på Vanuatu og hadde et fantastisk
opphold på 14 dager på Chesterfield reef (omtrent midtveis mellom
Vanuatu og Australia).

I slutten av
oktober sjekket vi inn i Bundaberg, Australia. Innsjekkingen gikk veldig
greit. Så brukte vi noen uker på å seile oss ned til Scarborough der
båten ble liggende over syklonsesongen. Vi var en tur hjemme i Norge i
julen, og i mars reiste vi rundt i Australia med bil.
I slutten av
mai seilte vi opp langs kysten av Australia til Darwin. 21 juli dro vi
som 1 av 110 deltakere i Rally Indonesia nordover til Kupang, Indonesia.
Vi fulgte rallyprogrammet i perioder, noen ganger tok vi avstikkere, og
i oktober sjekket vi ut av Indonesia og inn i Singapore.
Vi var også delvis med på Rally Malaysia før vi 1. desember sjekket inn i Thailand og Phuket.

I
Thailand seilte vi rundt i området frem til midten av januar. Da ble
båten satt på land for en del oppgraderinger. Vi reiste på en 6 ukers
rundtur i Asia, og i mai reiste vi hjem til Norge for å oppleve norsk
sommer i litt over 4 mnd.

I september
kom vi tilbake til Phuket og startet jobben med å klargjøre båten. Nytt
teakdekk var lagt, full osmosebehandling av skroget og mange
andre oppgraderinger var gjennomført.

2009
seilte vi tilbake til Singapore og så videre over til østsiden av
Malaysia og over til Borneo. Høsten 2009 dro vi en kort tur til Norge
før vi seile sakte tilbake til vestsiden av Malaysia og opp til Phuket
igjen.

I midten av januar 2010 forlot
vi Thailand og seilte først til Maldivene og så videre til Oman. Derfra
gikk vi gjennom det beryktede pirat-området til Aden i Jemen før vi
ankom Rødehavet. Fra Rødehavet gjennom Suez-kanalen og så inn i
Middelhavet til Finike i Tyrkia.

Her
bestilte vi et års plass i Finike marina. På grunn av visumregler i
Tyrkia var vi nødt til å være borte minst 3 mnd i løpet av et halvt år,
så vi ble en del i Norge i løpet av 2010 og 2011. Mens vi var i Tyrkia
seilte vi rundt i nærområdet.

April 2011
sjekket vi ut av Tyrkia og startet seilasen hjem til Norge. Vi hadde
masse dårlig vær i starten, og det gikk ganske sakte fremover. Ofte
måtte vi ligge å vente på små værvinduer. Turen gikk til til Kreta,
derfra over til Peleppones, videre gjennom Messinastredet, Sicilia til
Sardinia og Fuertoventura. Så over til Cartagena og direkte til
Gibraltar. Der lå vi i 2 uker mens vi vurderte hvordan vi skulle komme
oss nordover. Vi endte med å velge ruten rett nord, langs Portugalkysten
og Nord-Spania. Det gikk relativt greit! Så over Biscaya i sterk vind
og regn. Opprinnelig plan var å gå til Irland, men vinden kom for sterkt
fra nordvest, så vi endret kursen mot Engelske kanalen. Der stoppet vi
første gang i Le Havre, så et par korte stopp til før vi tok en direkte
seilas fra Dover til Kristiansand. Vi ankom Norge 18 juli 2011!
(oppdatert 14.12.2011)